Forum www.teamlm.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Historia 1.6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.teamlm.fora.pl Strona Główna -> Seria Counter Strike / Counter Strike 1.6
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LMBLEND87
Admini Serwera L&M - Terminators
PostWysłany: Pią 1:46, 08 Sie 2008 Powrót do góry
Admini Serwera L&M - Terminators


Dołączył: 05 Lip 2008

Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tytoniowo
Płeć: Mężczyzna

Counter Strike 1.6


Zmianom uległo... wiele rzeczy =) Zacznijmy może od opisania nowego programu bez którego nie da się grać w Counter Strike 1.6. Mowa o Steam 2.0, przez wielu graczy nazywany był Sztimem, szczególnie na początku, z powodu rzekomo ogromnej ilości błędów utrudniających jego włączenie a co za tym idzie granie w Counter`a. Ja osobiście NIGDY nie miałem nawet najmniejszych problemów z tym programem ... Wink Rewolucja jednak doszła do skutku – od teraz gdy tylko Valve wypuszczało update jakiejś gry (bo Steam nie został stworzony tylko pod CS), Steam automatycznie po jego włączeniu ściągał aktualizację i ją instalował. Taka sama zasada dotyczy instalowania gier, Steam je ściąga i instaluje po uprzednim, poprawnym wpisaniu CD-Key`a. Poza tym w programie zastosowano 'Friends' czyli coś na rodzaj komunikatora, np.: GG, dzięki czemu można było rozmawiać sobie z kolegą, który również ma włączony Steam i ma status online. Jednakże wygodniejszym od tego programu jest X-Fire, który dodatkowo nalicza czas spędzony przy danej grze (nie tylko gry @ Stea). Dodatkowo Steam oferuje nam 'Servers' czyli listę wszystkich serwerów a tam już można dodać sobie serwer do ulubionych, wyszukać nowy, nawet LAN`owy, itd. Jednakże głównym zamysłem Valve, wprowadzając Steam, było sprzedawanie gier za pomocą owego programu ale to nie koniec! Każdy wydawca może uczynić swoją grę kompatybilną ze Steam`em i sprzedawać ją za pomocą w/w narzędzia. Podsumowując, wprowadzenie Steam'a oceniam bardzo pozytywnie – sama idea kupowania gier i instalowania ich przez Steama wydaje mi się niezwykle trafionym pomysłem, który jest znacznie wygodniejszą formą kupowania gier aniżeli tradycyjna. Dodatkowo wg. mnie Counter Strike zyskał na świeżości dzięki tej zmianie, poza tym automatyzacja update'ów nie wymaga od nas wchodzenia na stronę i manualnego ściągania oraz instalowania kolejnych udoskonaleń.



Kolejną zmianą było wprowadzenie VGUI 2 (Valve Graphical User Interface). Wersja 1.6 zyskuje dzięki niemu całkowicie nowy 'layout'. Kiedy klikniemy np. 'Options' podczas gry, wyskoczy nam nowe okienko, w którym zmienimy interesujące nas opcje. Możemy dokonać wielu zmian nie przerywając gry ponieważ w tle ciągle widać co dzieje się na serwerze. Całość przypomina okienka jakże znanego Windows`a. Dodatkowo zwiększono przydatność konsoli. Kiedy wpiszemy część komendy ale przypadkiem zapomnimy jak brzmiała jej całość to konsola sama wyświetli nam komendy, które pasują do ciągu znaków jaki wpisaliśmy – np. wpisujemy cl_right, pojawia nam się opcja do wyboru cl_righthand 0/1. Jeżeli znamy całą komendę, to ta opcja może przyśpieszyć jej wpisywanie. Jednakże dla mnie osobiście najważniejszą zmiana było usprawnienie wyjść do Windows`a. Od tego momentu można było bezpiecznie zrzucać Counter`a na pasek i później wracać do niego bez jakiejkolwiek utraty dźwięku, zmiany rozdzielczości, lub jakiegokolwiek innego błędu! Doczepić można się do obrazka w tle, na szczęście można to zmienić. Nowy interfejs uatrakcyjnia grę i sprawia, że wygląda ona trochę nowocześniej ^_=



VGUI 2 to kolejny bardzo pozytywny element wersji 1.6 ale dopiero teraz postaram się opisać zmiany, które bezpośrednio wpływają na rozgrywkę. Tak więc dodano 2 nowe bronie, podczas gdy od wprowadzenia wersji 1.0 nie było żadnego nowego oręża a te wprowadzone wraz z wersją 1.0 (H&K UMP .45, FN Five-Seven, SIG SG-550) lub BETĄ 7.0 (Beretty), były miłym dodatkiem ale nie mogły wpłynąć znacząco na mecze klanowe. Teraz wprowadzono Galila dla terrorystów. Broń silna, bardzo celna (nie mówię o szalonym full auto), tania (2000$) i posiadająca 35 naboi w magazynku. Jest to już jakaś rywalizacja dla AK-47 i odskocznia od tej broni. Mnie od Galila odpychają szczególnie odgłosy jakie wydaje podczas strzelania, poza tym każdy terrorysta kojarzony jest z kałasznikowem =D. Antyterrorystom dodano FAMAS`a, broń makabryczną, którą z pomocą 'bursta' (strzelamy wtedy trzema nabojami) można zmasakrować całą drużynę terrorystów mimo małej objętości magazynka (25 naboi). Przy cenie 2250 dolarów jest to opcja dla tych biedniejszych 'policjantów', bogatsi zapewne zakupią M4A1. Nowe bronie w szczególności zmieniły oblicze meczów klanowych.

I tutaj przechodzimy do nowo wprowadzonego elementu ekwipunku – elementu, który miał zrewolucjonizować grę, zmienić jej oblicze, wprowadzić miliony nowych taktyk. Cóż, rzeczywiście Tarcza Balistyczna zmieniła oblicze tej gry w jej pierwszych miesiącach. Jednakże nie była to zmiana pozytywna... Dlaczego? Do tarczy można dobrać jedynie pistolet i obsługa wygląda tak, że w jednej ręce trzymamy broń a w drugiej nasz pawęż ^_^. Drugim trybem użycia jest całkowite zasłonięcie naszego modelu gracza (aby zasłonić siebie jeszcze lepiej warto kucnąć). Jednakże trafienie kogoś kto miał tarcze było naprawdę bardzo trudnym zadaniem i nie mówię wcale o sytuacjach kiedy ktoś był całkowicie zasłonięty ale kiedy był odsłonięty i sobie normalnie biegł w naszym kierunku. Dodatkowo często zdarzały się sytuacje kiedy nie dało się zlikwidować gościa z tarczą strzelając mu w plecy. Po prostu coś osłaniało go od tyłu, więc szybko tarcze stały się wrogiem nr.1 na serwerach a ludzie zbyt często ich używający byli soczyście wyzywani. Z czasem likwidowano bugi w tarczy ale do dzisiaj zauważalne jest chociażby znaczne zmniejszenie recoila (recoil - odrzut broni palnej) broni kiedy ktoś gra z tarczą i pistoletem. Ostatecznie w każdej lidze, turnieju i lanie Counter Strike, kupowanie tarczy jest zabronione a na większości serwerów FFA jest ona po prostu zablokowana. Tak więc pomysł oczywiście ciekawy, gorzej z wykonaniem ale nawet gdyby była w 100% dopracowana to jestem pewny, że w ligach i tak byłaby niedozwolona.


Powyższe zmiany miały największy wpływ na grę ale nie były jedynymi. Zmodernizowano wiele rzeczy, zaczynając od kosmetycznych zmian na mapach de_aztec, de_piranesi i de_inferno (całkowicie inna kolorystyka). Dodano nową mapę de_airstrip, osobiście jest to jedna z moich ulubionych. Jest ona urozmaicona, ładnie zaprojektowana i starannie wykończona. Niestety fakt, że antyterroryści zaczynają rundę na jednym z BS`ów (bs - bombsite), ograniczył bardzo popularność tej mapy. Odświeżono także granat dymny – od teraz dym wydobywał się z niego, chwile po kontakcie z nawierzchnią i jest to chmura naprawdę gęstego dymu (skrin poniżej). Dodatkowo nieznacznie zwiększono obrażenia zadawane przez najsłabszą broń w grze czyli Glock`a, na co niejeden gracz czekał. Zmiana, którą zapewne wielu graczy ubóstwiało było wprowadzenie dodatkowych frag`ów. Polegało to na tym, że gracz, który podłożył bombę dostawał 3 fragi, jeżeli ona wybuchła. Natomiast po stronie antyterrorystów trzy fragi dostawało się za skuteczne rozbrojenie bomby. Dodatkowo ikona bomby zaczyna migać na radarze po podłożeniu. Modele wielu broni zostały lekko zmodyfikowane, np.: w Glock`u zamontowano cylinderek. Ogólnie zmiany niezbyt rzucające się w oczy ale też trzeba je odnotować.

No i cóż, jak zawsze poprawiono jeszcze masę rzeczy ale wymienianie ich wszystkich byłoby bezsensowne, tym bardziej, że Counter Strike 1.6 przez te lata przeszedł nie jedna aktualizację. W efekcie gralibyśmy już pewnie w CS 1.7, ale ciągle pozostaje numer 1.6 =) Więc nie przedłużając ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.teamlm.fora.pl Strona Główna -> Seria Counter Strike / Counter Strike 1.6 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare